Alla inlägg under januari 2011

Av Chatelle - 7 januari 2011 08:30


Jag är bjuden på vinkväll men samtidigt förstår jag inte varför vi ska spela Twister. Det vrider sig i magen av att tänka på det. Just nu är jag förbannad över huvud taget, fick inte sova särskilt mycket. 

* * *

Av Chatelle - 6 januari 2011 09:14


Usch. Ja, jag är rutinerad sorgligt nog. Jag vet att det blir bättre efter en sån här kväll när tankarna har fastnat i små rostiga hjul och man sitter där och är helt förtvivlad. (And Vitaly says I'm the one who drinks too little, heh...)


Heaven Queen cover me in all that blue

All the saints take me away, we're dead to the world!


Är ändå inte helt tillbaks i gängorna. Misstänker att det beror på osäkerhet kring hur det blir med... allt. Relationer, plugg, ekonomi. Allt bara rasar så fort jag rör vid det, hur ska jag då överleva? Det kan vara stabilt en tid, men det är bara förrädiskt.

En sak den här morgonen som gör mig glad. Jag satt och läste Aftonbladet när jag hittade en man i Lynnwood USA som faktiskt är en brottsbekämpare på riktigt med grund i kampsport. (Vilken stil på kampsporten nämns inte i artikeln)


* * *


 

Av Chatelle - 5 januari 2011 16:11


Det hade kunnat vara värre. Jag hade kunnat heta Johanna. 

Ref: Jag var nära att bli döpt till Johanna men jag fick heta Emelie av någon anledning. Varför vet jag inte. Aldrig gillat det nämnvärt. 

Allt har gått fel idag, skulle gått till AF men det var ju givetvis stängt. Jobbcoachen ringde och jag lider lite av de två sista besöken som väntar, tycker inte alls att det är kul att gå dit när jag inte har varit där på mer än en månad nu. 

Så skål och godnatt. Kör på gammalt hederligt lådvin ikväll.

* * *

Av Chatelle - 5 januari 2011 07:56


Can't you take it the other way
Twist yourself
Make it appear as if you're whole
Take it to the next level
Becoming immortal
Even in the eyes of the unbelievers
But pray do tell
Why is your heart beating
Inside your head
Stop counting the time
You've been acting before
And so it shall be done again ~
Unless you're that of a broken person
You can't look upon the sky without crying
Failed and crushed
This pitiful scum
I wish you to cease exist
For the better love of all



Meh, I shouldn't write poetry. Dunno why I do it, 'cept I keep tryin' sometimes. The words are my own, at least. 

* * *

Av Chatelle - 4 januari 2011 07:51


Diesel sitter i mitt knä, jag får knappt sitta vid datorn förrän han hoppar upp och vill kela. Han blir förtvivlad varje gång jag går in i badrummet och blir lika glad och nöjd när jag är tillbaks. Känns lite spänt med en så krävande katt, men jag måste ju också försöka anpassa mig lite. Jag har levt på egen hand under så många år att jag inte är van vid att någon ständigt är närvarande. 

* * *

Av Chatelle - 3 januari 2011 12:49


Kissekatten är hemkommen. Stackaren var inte glad under bilresan, han jamade ynkligt och ville bli utsläppt. Inte en enda gång skrek han, men det syntes han var nervös. Direkt när han kom ur buren spann han, märkligt nog. Kidnappad av en främling och han trivs redan. Det här kan nog funka riktigt bra.


* * *


Av Chatelle - 2 januari 2011 14:35


Så gott som allt är fixat. Nu hänger det bara på att kattägaren ska höra av sig om en tid imorgon. Jag är förväntansfull. 

Förutom det så lyser solen gott och jag blir omkörd av skidåkare. Har missbrukat värmeljus och struttar runt i lägenheten och vill mest bara att saker ska komma igång så att jag slipper fundera mer på det. Brukar funka bäst så. 

Så nu ska jag ha råd med kursböcker, kattmat och förhoppningsvis gymkort nu också. Alla tre utgifter blir nog för mycket ihop men det enda jag kanske måste offra är gymkortet. Synd. Behöver öva upp lungorna igen efter förra årets sängliggande.

* * *

Ovido - Quiz & Flashcards