Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

I grew up in many different places

Av Chatelle - 30 juni 2011 09:44


Jag känner tacksamhet mot Disney, för utan fantasi hade jag aldrig överlevt. Tacksamhet för att jag är uppvuxen i en småstad, som trots sin oförståelse ändå hade naturen runt hörnet. Kombinationen gör att jag, förutom kass uppväxt, även är uppvuxen i underbara glimtar av det liv jag egentligen ville ha jämt. 


~ De gröna inlinesen, det gröna täcket i himlen och trädet med våra inkarvade ord - "Jag är kär i...?" Ja, det var faktiskt ett frågetecken för min del. 


~ Havet, och jag som på allvar trodde att jag skulle bli sjöjungfru en dag. Men jag var det redan. Inuti. 


~ Grovt skårade trästammar som jag vilade mig mot när jag läste böcker.


~ Skogen och dess rötter man måste hoppa över. Ni vet väl att träd egentligen är väldigt gamla människor?


~ Regnet som svepte över gräsmattan. Man ska dansa när det regnar, just för att det ska fortsätta regna. Helt enkelt för att man måste. Det rensar själen.


~ På vintern hade vi iskungar som svepte in barnen i fällar och gav dem varm choklad och en klapp på huvudet innan det bar av i släden. 


* * *


   

 
 
Lilitha

Lilitha

3 juli 2011 14:53

Å vad glad jag blev av att läsa detta. Jag har oxå velat bli en sjöjungfru... Ja utan Disney hade världen varit mycke gråare och tråkigare...

Kram söta du
Lilitha

http://htpp://lilitha.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatelle - 12 juli 2011 22:16

  It's a perdition. Humans will forever hurt me, and if they're not, they just simply ignore my existence. Long time ago a mainstream person asked me what I was doing in society, why I wasn't trying to end my life or just shut up. I have no idea. I...

Av Chatelle - 5 juli 2011 16:24

  Om man nu ska ta det krasst. Det där om möjligheter. De finns, men inte för alla i alla situationer. Det gäller att veta vad man är, helt enkelt. Nu tappade jag tråden lite för jag kom att tänka på en sak. Om man nu smälter samman gott och ont - ...

Av Chatelle - 4 juli 2011 18:22

  Han sa det säkert i förbifarten för att han var irriterad på mig. Visst, jag stannade för länge. Det var mitt fel att jag inte stämde av läget rätt.Jag vill spy ur mig hur fel det är. Vi stänger av ett tag. Det är inte första gången någon har sag...

Av Chatelle - 29 juni 2011 18:06


  Över listan av smått mundana talanger så kan jag faktiskt pricka av "ta't som det kommer - lev i nuet" ganska ofta. Så ofta som jag kan lägga ångesten på hyllan så är jag väldigt bra på att njuta av mat, lyssna på musik, ligga i sängen och tänka ...

Av Chatelle - 28 juni 2011 19:53


  Lever så mycket i nuet att jag inte kan sluta älska stunden som aldrig tar slut. Den fortsätter, fortsätter och... ja vanligtvis avskyr jag när något är detsamma men det här är nog den enda känslan jag kan leva på resten av mitt liv.Om det nu gic...

Skapa flashcards