Alla inlägg den 30 januari 2011

Av Chatelle - 30 januari 2011 09:11


Jag drömmer alltid märkligt, så jag tänkte inte på det den här gången förrän sötnosen bredvid mig frågade vad jag hade drömt.


"Ja, jag drömde ju då att en liten flicka blev slagen på en stor släktfest där jag var någon avlägsen besökare, så jag bestämde mig för att rymma iväg och ta henne med mig." (Visste inte om hon hade föräldrar eller inte, reflekterade inte över det ens en gång)


"Du drömde inte om dig själv då?"


"Nej, jag drömde nog om oskyldighet. Att folk alltid måste slå sönder den. Jag visste aldrig vem som hade slagit henne, så till sist litade jag inte på någon utan tog en bil och körde henne själv därifrån. Då var hon så liten att hon kunde få plats i mina kupade händer."


* * *


Ovido - Quiz & Flashcards