Alla inlägg under mars 2011

Av Chatelle - 31 mars 2011 06:32


Dogrose. Jag kunde nästan inte skriva det. Låter som avfall i jämförelse med nyponros. Men jag kan inte ha en svensk rubrik nu när jag bara har engelska.

Ljuset på kyrkan långt bort i norr har samma färg i morgonljuset. 

Ska nog ta en joggingtur snart. Om det tar bort kliandet i fingrarna är jag mer än på. Igår på gymmet klarade jag inte ens en kvart, det var bottenrekord men å andra sidan var ångesten så tätt i nacken att energin var helt uttömd, det fanns ingen plats att försöka. Det kanske det gör nu. 

Drömväver lite till så får vi se vad som händer. För presentationen gick ju oväntat bra, nu är det bara tentan nästa lördag som behöver fixas. Ska plugga tills dess.

* * *

Av Chatelle - 30 mars 2011 07:40


Jag har inte övat på presentationen. Har läst igenom den en gång, allt som allt. Jag skiter fullständigt i allt nu förutom att gå upp dit och göra det jag ska. Det får gå som det går, helt enkelt.


Allt är för ytligt och äckligt men jag kan spela med. Det är det viktigaste. 


Världens imperfektioner pekar bara på att jag inte gör ett sämre jobb direkt. Jag bara mår sämre ibland. 


Längtar till sommaren, känns som sommar redan nu. Man kan åka iväg och bara strunta i allt. Vilket är exakt det jag kommer att göra. Ska ta med mig en ryggsäck igen och bara gå åt en riktning som känns bra. 


* * *


    (Creds: DA/WoodEye)

Av Chatelle - 29 mars 2011 16:50


It never really matters what I want. If it did, it would not come to this. So I accept the terms. I live through it so that in the end, if faithful enough, I can enjoy my own creation in death. I sound like a true Christian still. The emotions are there. I covet the things I never get. I bathe in things I almost get. It's like a nightmare where you almost reach the door in time to save yourself.


Trust is a misplaced word not meant for this universe. Business. That's the word you're looking for. Business. It's always a business.


So dry your tears and stop behaving like it meant something different. It is what it is, no buddhist could have done it better. (Spread your legs like you mean it)


The end.


* * *

Av Chatelle - 25 mars 2011 14:13


Kunde inte låta bli att skratta åt att lösenordet när man loggar in idag var ordet fuck. Jag har nog bara sexhumor egentligen. Undrar hur det kommer sig. 

Jag saknar verkligen musiken nu. Jag sitter och lyssnar på Christina Aguilera och mysko Wumpscut låtar på youtube. 

Kanske blir något skoj i helgen. Det blir alltid det när man inte planerar nåt. Jag kanske ska planera mindre. 

* * *

Av Chatelle - 24 mars 2011 11:35


Jag ser på Desperate Housewives och önskar hårt att verkligheten var likadan. Tänk vad fantastiskt, folk ställer till med jävelskap och sen skäller de lite på varandra för att sen kramas och vara vänner igen. De finns där när någon mår dåligt eller blir misshandlad. Säger inte att alla kommunikationsknep är så smarta, men de lyckas alltid nå fram, det verkar så naturligt och anspråkslöst. 

Gör man något fel i den här verkligheten så får man inte på pälsen, man möts av tystnad. Plötsligt blir man exkommunicerad.

Det tycker jag är mest synd av allt sorgligt som existerar.  

Av Chatelle - 22 mars 2011 07:40


Jag kanske borde fixa fram lite mer musik i min nya dator, en enda låt med Abney Park kanske inte riktigt täcker mitt behov som mest brukar bestå av minst tvåtusen låtar, så har man lite att variera sig emellan. Jag började bli ganska trött på min gamla musik som det var, även om det finns en del jag kan lyssna på i en evighet förstås. Som Dimmu Borgir och In Flames, de tröttnar man inte på. 


 Hursom, det här är fanimig stört. Inte bara en doktorsavhandling i vampyrism, men också en sommarkurs i ämnet?  Jag borde vara glad eftersom det är mitt absoluta favoritämne, men jag kliar mig ändå i skallen och skruvar lite obekvämt på mig. Känns lite som sex på öppen plats. Det blir för offentligt på något vis. Jag kommer tydligt ihåg hur jag inte fick köpa ett datorspel som innehöll vampyrer. Det var en blond storbystad tjej på framsidan som hade pigtails och knytskjorta. Pappa förbjöd mig att köpa spelet, jag kom hem med the Sims istället även om det inte var det som jag ville ha. Jag laddade ner spelet i hemlighet några månader senare bara för att få chansen att prova. 


Det var skamfyllt att ha ett sånt intresse på min tid. Att det nu är någon sorts populärkultur kan jag lugnt acceptera, men en doktorsavhandling känns på något vis som om allt hysch-hysch kommer ut på en gång och det gör mig nervös ärligt talat.  Eftersom jag var den ende som hade det här intresset känns det ganska löjligt hur någon kan prata om det nu och inte bli utskrattad. Det är nog det som gnager mest. Jag mötte naturligtvis en hel del som hade samma intresse efter ett tag men det var som att jämföra två olika bilar. Det gick inte. Men den här avhandlingen känns bara för rätt på. 

* * *


   

Av Chatelle - 21 mars 2011 08:29


Tåget var två timmar försenat. Fick som tur skjuts hem, för jag hade kommit precis i tid för att se bussen lämna stationen utan mig. 


Uppepå det är hostan inte bättre idag. Jag hade säkert kunnat släpa mig till seminariet idag, men jag känner att det tar stopp precis här. Saker faller ihop och jag måste knyta ihop det likt som en säck som redan har alldeles för många hål. 


* * *



 

Av Chatelle - 17 mars 2011 11:30


Man kan inte vinna mot lärare, man kan bara argumentera. Jag har redan nött ut mail och telefon, men ingenting hjälper. Får acceptera att jag kommer få ta fler strider när jag lovar bort tre år av mitt liv till samma institution/universitet.  Har kommit fram till att det förmodligen är bättre system på mindre skolor av egen erfarenhet men jag har inte tid eller ork att arrangera en dubbelflytt.

De flesta reagerar kolugnt när jag berättar om mina problem att få dem att lyssna. "Ja men så kan det vara, förklara bara för dem". Jo, men vi måste ju göra något åt det med. Eller jag ska, i alla fall. Så här kan det inte vara, känns som om de medvetet vill att vi kuggar tentorna. 

Datorn pajade, har beställt en ny. Farsan nämnde att han hade kunnat låna ut istället för att jag gick och köpte allt på avbetalning, men fuck that. Är hellre skyldig en korthaj lånade pengar om man säger så. Må min andra HP vila i frid. 

* * *



 

Skapa flashcards