Direktlänk till inlägg 29 december 2010

One last choice

Av Chatelle - 29 december 2010 13:45


Det ringer plötsligt. Tror först att det är pappa som ringer och vill göra ett långt och utdraget samtal om saker han tycker är viktiga. Men det visar sig vara ett blombud. Jag panikföser in alla kläder på golvet till köket och stänger dörren. 
Sätter upp håret i någon slags vissen ormbunke och väntar spänt i några timmar. Till slut dyker det upp en tveksam kort tjej med glasögon. Hon håller en bukett som hon tveksamt ger mig, och jag mumlar ett tack och stänger dörren. 
Jag ville inte hoppas på något, men när jag slet av pappret och drog tag i kortet med avsändaren så visste jag ändå att det var från honom.


Sen fick jag reda på igår att jag är antagen till en grundkurs i Engelska i vår! Trodde inte det var möjligt, hade gjort en sen ansökan på måfå och egentligen inte hoppats på någonting, men så får man plötsligt beskedet att man kommit in. Kanske låter lite dumt med ordet grundkurs, man får inte läsa kursen om man inte har läst upp till Engelska B på gymnasiet. Kollade igenom studieplanen, jag får tydligen läsa Frankenstein originalet till sommaren!


Så då var det ju det här med val. Ska jag öka på studieskulderna eller snällt sitta kvar på socialkontoret? Jag kommer att ha samma studieskuld som en läkare när jag tar examen, men vad kan man göra åt det. Just nu fungerar jag mentalt bättre med att plugga än med att jobba. Jag vågar inte riktigt tro på att saker håller på att lösa sig. Efter det här året undrar man.


* * *




 
 
Lilitha

Lilitha

29 december 2010 14:18

Ja, den videon var bra. Vad gillar du för musik?

Grattis till engelska kursen. Jag har massor av studielån... Både på gott och ont. Men hur ska man annars ha råd att studera? Jag har massor av stora lån på hus och bil.... Men jag är ju oxå viktig... så jag tyckte att det var värt den satsningen på mig själv. Jag är utbildad so-lärare. Men det tar tid att betala tillbaks studieskkulden. Kram Lilitha

http://lilitha.blogg.se

 
Lilitha

Lilitha

29 december 2010 16:07

Absolut inte... Mig skrämmer man inte så lätt. Alla har vi våra livshistorier. Jag tycker att du verkar vara en underbar människa. Annars skulle jag ju inte besöka din sida... Kraaaam Lilitha

http://lilitha.blogg.se

 
Lilitha

Lilitha

29 december 2010 16:10

Sådär, nu har du fått din första prenumerant på Bloglovin... Kram Lilitha

http://lilitha.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatelle - 12 juli 2011 22:16

  It's a perdition. Humans will forever hurt me, and if they're not, they just simply ignore my existence. Long time ago a mainstream person asked me what I was doing in society, why I wasn't trying to end my life or just shut up. I have no idea. I...

Av Chatelle - 5 juli 2011 16:24

  Om man nu ska ta det krasst. Det där om möjligheter. De finns, men inte för alla i alla situationer. Det gäller att veta vad man är, helt enkelt. Nu tappade jag tråden lite för jag kom att tänka på en sak. Om man nu smälter samman gott och ont - ...

Av Chatelle - 4 juli 2011 18:22

  Han sa det säkert i förbifarten för att han var irriterad på mig. Visst, jag stannade för länge. Det var mitt fel att jag inte stämde av läget rätt.Jag vill spy ur mig hur fel det är. Vi stänger av ett tag. Det är inte första gången någon har sag...

Av Chatelle - 30 juni 2011 09:44


Jag känner tacksamhet mot Disney, för utan fantasi hade jag aldrig överlevt. Tacksamhet för att jag är uppvuxen i en småstad, som trots sin oförståelse ändå hade naturen runt hörnet. Kombinationen gör att jag, förutom kass uppväxt, även är uppvuxen i...

Av Chatelle - 29 juni 2011 18:06


  Över listan av smått mundana talanger så kan jag faktiskt pricka av "ta't som det kommer - lev i nuet" ganska ofta. Så ofta som jag kan lägga ångesten på hyllan så är jag väldigt bra på att njuta av mat, lyssna på musik, ligga i sängen och tänka ...

Ovido - Quiz & Flashcards