Alla inlägg den 30 december 2010

Av Chatelle - 30 december 2010 10:59


Har börjat känna en förväntan nu när jag smält att jag blivit antagen till kursen. Det känns bra. Har kollat runt lite på Blocket, men ingen katt som står ut än så länge. Eller jo, en grå hanne på två år. Men jag är lite velig, vill inte skynda på beslutet. 

I övrigt blir det jag och tända ljus imorgon. Detoxen blir svår som vanligt, men den är nödvändig. Hoppas på att få flytta till våren och hitta någon träning inne i stan. Det blir Växjö just nu, inte Malmö. 

Det här med människor.

Jag arbetar aktivt för att inte känna den här ständiga förväntningen som blir till sockerdricka i kroppen för att sedan platt förvandlas till brinnande besvikelse. Det finns inte en enda människa som kan acceptera alla bitar av mig och jag har verkligen lärt mig det nu. Både min magi och min lite mer destruktivare sida är mitt garderobsjag. Det får inte finnas, men jag kan inte ta bort det.  Tro mig, jag har försökt, men det går inte ta bort sig själv. Nu inpå det nya året så vill jag passa på mig att önska mig fortsatt medvetenhet så att jag inte glömmer bort det här faktumet och tro att det faktiskt finns någon som kan se mig för den jag är.


* * *


 

Ovido - Quiz & Flashcards