Direktlänk till inlägg 12 december 2010

Sensual

Av Chatelle - 12 december 2010 18:31


Nu har jag äntligen lyckats göra något positivt idag. Satt med kött, ketchup och en rejäl kopp svart kaffe och kollade på wrestling. Sen har jag smått försiktigt dansat, ärren på högersidan gör inte längre ont.

Jag saknar dansen. Jag saknar över huvud taget att slåss. Att dansa och slåss ligger ganska nära varandra.

There's a sensual energy in the air.

* * *

 
 
Lilitha

Lilitha

12 december 2010 21:37

Hej igen... Det finns nog många saker som man kan göra när man känner att man har överskottsenergi... Själv händer det mig då och då... Jag pratar för fort, avbryter andra människor när de pratar, kan inte koncentrera mig på vad folk söger osv. Det är verkligen pinsamt, och framför allt så känns det inte så bra.

Jag brukar göra det på ett enkelt sätt. Jag sätter mig ner och andas...i 3 sekunders steg.

Jag andas in, håller andan och andas ut..medans jag räknar till 3. Detta kan låta simpelt, men det fungerar för mig. Detta var något som jag fick lära mig när jag var hos en psykolog.

Att ta ett varmt bad, lyssna till sitt inre, meditera, vila till avslappnande musik...

Viktigt att lyssna på sitt inre och hur man känner. Dina känslor är viktigast.

Man kan även lägga sig ute under bar himmel, lite svårt nu med all snö, men på sommaren är det perfekta att "grounda". Att få och känna kontakten med jorden (Moder Jord). Att vara ute och umgås å tala med månen...

Detta är vad jag brukar göra och det funkar för mig. Vet ju inte hur du mår eller fungerar.

Sen kan man ju ha olika ritualer om man håller på med sånt (häxtrix)

Det här är enkla knep som jag vet hjälper mig... Men detta kanske inte var det svar du förväntade dig.

Men jag vill att livet ska vara enkelt och okomplicerat...och försöker att leva så.

Hör av dig om du undrar över något.

Lycka till. Kram Lilitha

http://lilitha.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatelle - 12 juli 2011 22:16

  It's a perdition. Humans will forever hurt me, and if they're not, they just simply ignore my existence. Long time ago a mainstream person asked me what I was doing in society, why I wasn't trying to end my life or just shut up. I have no idea. I...

Av Chatelle - 5 juli 2011 16:24

  Om man nu ska ta det krasst. Det där om möjligheter. De finns, men inte för alla i alla situationer. Det gäller att veta vad man är, helt enkelt. Nu tappade jag tråden lite för jag kom att tänka på en sak. Om man nu smälter samman gott och ont - ...

Av Chatelle - 4 juli 2011 18:22

  Han sa det säkert i förbifarten för att han var irriterad på mig. Visst, jag stannade för länge. Det var mitt fel att jag inte stämde av läget rätt.Jag vill spy ur mig hur fel det är. Vi stänger av ett tag. Det är inte första gången någon har sag...

Av Chatelle - 30 juni 2011 09:44


Jag känner tacksamhet mot Disney, för utan fantasi hade jag aldrig överlevt. Tacksamhet för att jag är uppvuxen i en småstad, som trots sin oförståelse ändå hade naturen runt hörnet. Kombinationen gör att jag, förutom kass uppväxt, även är uppvuxen i...

Av Chatelle - 29 juni 2011 18:06


  Över listan av smått mundana talanger så kan jag faktiskt pricka av "ta't som det kommer - lev i nuet" ganska ofta. Så ofta som jag kan lägga ångesten på hyllan så är jag väldigt bra på att njuta av mat, lyssna på musik, ligga i sängen och tänka ...

Ovido - Quiz & Flashcards