Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Forts kaosmagi

Av Chatelle - 4 december 2010 07:19


Finns mycket mer att berätta. Jag är till exempel väldigt förtjust i just keltiska symboler. Mycket därav har jag fastnat för Morrigan, en irländsk krigargudinna som tyckte väldigt mycket om sina korpar. Kaja råkar vara mitt favoritdjur för övrigt. Antar att min fascination för krigsidoler har lite att göra med det faktum att jag är emot pratet om att kvinnan enbart skulle vara förförisk eller fruktbar, men också på grund av att jag värderar styrka.


Jag är mycket intresserad av Arlinskis teori om att all kunskap som någonsin har funnits på jorden finns samlad i en slags sfär som man kan kanalisera. Det skulle kunna förklara intuition, förutom det faktum att man själv har mycket gömd kunskap från tidigare liv.


Energier är roliga. Eller ja, användbara åtminstone. De håller i en slags balans. Något jag har förstått är att ju närmre du är en annan själ, desto lättare har du att känna av den personens tillstånd.


En annan viktig grundessens i kaosmagi är att allt sker när det behöver ske. Jag kan alltså oftast inte framkalla något jag inte har ett behov utav. Skulle jag önska mig mer pengar kan jag inte gå och göra en ritual bara för det, för jag behöver det inte på ett själsligt plan. Det är föressten därför jag använder mig av olika ikoner och trosammanfattningar; det är det enda sättet att faktiskt kunna anpassa min vilja.


Jag tror på att alla har en demon. Ordet demon är lite av en felsägning för det kan lika gärna stå för psykiskt försvar eller de basala instinkterna. Min egen demon är ganska bokstavligt där så som jag föreställer mig honom efter hand. Det är en tröst och mycket tack vare honom jag tog mig igenom många svåra år. Visst kan jag föreställa en kvinna också, men hon syns inte lika ofta och det är för att hon är min passionerade sida. Hon liknar mer mig. Min manliga motsvarighet är inte särskilt lik mig alls. Svart långt krusigt hår, ljusblå ögon och ganska långsmal kroppsbyggnad. Väldigt blek. Ordet demon passar just för att det är i många fall ansett att vara en synd att tillåta sig vara stolt, stark och passionerad.


 
(the Wild Hunt, ganska passande med tanke på att människor tror att begär är något utomkroppsligt ont som påverkar människor) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatelle - 12 juli 2011 22:16

  It's a perdition. Humans will forever hurt me, and if they're not, they just simply ignore my existence. Long time ago a mainstream person asked me what I was doing in society, why I wasn't trying to end my life or just shut up. I have no idea. I...

Av Chatelle - 5 juli 2011 16:24

  Om man nu ska ta det krasst. Det där om möjligheter. De finns, men inte för alla i alla situationer. Det gäller att veta vad man är, helt enkelt. Nu tappade jag tråden lite för jag kom att tänka på en sak. Om man nu smälter samman gott och ont - ...

Av Chatelle - 4 juli 2011 18:22

  Han sa det säkert i förbifarten för att han var irriterad på mig. Visst, jag stannade för länge. Det var mitt fel att jag inte stämde av läget rätt.Jag vill spy ur mig hur fel det är. Vi stänger av ett tag. Det är inte första gången någon har sag...

Av Chatelle - 30 juni 2011 09:44


Jag känner tacksamhet mot Disney, för utan fantasi hade jag aldrig överlevt. Tacksamhet för att jag är uppvuxen i en småstad, som trots sin oförståelse ändå hade naturen runt hörnet. Kombinationen gör att jag, förutom kass uppväxt, även är uppvuxen i...

Av Chatelle - 29 juni 2011 18:06


  Över listan av smått mundana talanger så kan jag faktiskt pricka av "ta't som det kommer - lev i nuet" ganska ofta. Så ofta som jag kan lägga ångesten på hyllan så är jag väldigt bra på att njuta av mat, lyssna på musik, ligga i sängen och tänka ...

Ovido - Quiz & Flashcards