Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Chatelle - 12 maj 2011 08:53


Jag har inte brytt mig om att spana efter hur många som besöker den här sidan varje vecka, jag är inte ute efter det. Att jag ens skriver nu är för att tydliggöra att även om jag inte bryr mig om status eller antal kommentarer, så är det självklart alldeles välkommet med förslag till förbättringar etc.


Menar mest om det är något ni är specifikt nyfikna på så kanske jag skriver lite mer om det för att jag blir inspirerad av frågan.


Men jag har tänkt på det. Bloggar som har frågor till läsarna eller frågestunder får ju såklart fler läsare. "Interaktion med läsaren" kallas det, om jag inte minns fel från min gymnasiebok. Heh, ja. Jag interagerar inte mycket här just för att jag inte har något behov utav det.


Det skulle kännas dumt att lägga ut tävlingar eller göra något sorts jippo inklämt mellan inre tankar. Jag ser inte hur det skulle få plats utan att kännas dumt. Jag skriver ju inte TILL folk per se, ta inte illa upp men så är det faktiskt. "Varför skriver du ens en blogg då?" Jo därför att det är spridda tankar som dyker upp som någon kanske blir inspirerad av, men själva poängen är att jag inte förväntar mig ett svar på något inlägg (det här är undantaget just idag). När jag skriver till någon så är det just genom kommentarer på andras bloggar.


* * *

Av Chatelle - 12 maj 2011 08:36


Morgon med Rotersand i högtalarna. Zen men ändå inte. Trippar väl iväg och köper gymkort för ett år, det är inte alls hyppo att dricka vodka och träna på gymmet om man är student. Jag har nog alltid varit en student i så fall. I perioder åtminstone. Men jag är inte mer beroende av det än något av mina andra "lösningar" på problem, så varför inte. Jag har för kort tålamod för att bli alkis.

Fast jag vill ändå nå till den punkten av frenesi, jag har väntat in den så pass länge. Jag säger bara att jag ska göra saker som att skaffa motorcykel och gå på kampsport. Men det här med att träna så mycket som möjligt är en sak jag faktiskt har gjort innan och som jag har känt mig stolt inför.

Ondskan är att fastna inne på ett rum igen. Det har jag också gjort, och gjort klart.


* * *



 

Ovido - Quiz & Flashcards