Alla inlägg den 8 april 2011

Av Chatelle - 8 april 2011 11:41


Jag har det nästan nu. Smådetaljerna håller på att fixeras men jag tror att jag har grundkonceptet med alla termer och ordklasser. Den fonetiska skriften är fortfarande åt helvete svår, mest för att jag oftast skriver engelska och jag var aldrig den som tränade högt framför spegeln på olika uttal för det kändes fjantigt att göra.

Det är inte det att det inte finns ett mönster, men jag tycker det mönstret ändrar lite på sig som det vill. Det finns ingen regel för NÄR den ändringen sker. Vad jag får för poäng på den delen av provet är mest om jag har tur eller inte. 


Provet är klockan 9 prick, bussarna går inget vidare så därför sover jag över hos Sandra & Larry ikväll. Förhoppningvis har jag maxat allt innan dess. Sen får det gå som det går. Klarar jag det inte nu så sätter jag det på omprovet om en månad! Jag har inte råd eller tid att göra en uppsamlingstenta i augusti...  



~~~
 

Ovido - Quiz & Flashcards