Alla inlägg den 4 april 2011

Av Chatelle - 4 april 2011 08:03


Gåshud på armarna, mår illa av frukosten.


Det är inte mitt fel att jag inte har fokuserat på studiefrågorna till grammatiken. Seminariet idag kommer gå i sänk men det är ju bara väntat. Ska skriva ut studiefrågorna som är viktiga till tentan på lördag. Jag har suttit en hel helg och metodiskt försökt svara på alla lingvistikfrågor.


Men här är problemet: Nu har jag mer än tio sidor svar på frågor, varav ingenting av det har egentligen fastnat i hjärnan. Jag har brottats att komma ihåg fem termer de senaste dagarna för jag blandar hela tiden ihop dem.  Men de övriga då? Det lär bli intressant hur jag ska minnas allt till på lördag. 


Texten nedanför är "essentials" ur Fader Vår. De orden som verkligen räknas.

"Din vilja kommer, din vilja sker, och förlåt oss våra skulder liksom vi
har förlåtit dem som står i skuld till oss."


* * *


Dein Reich komme
Dein Wille geschehe

Und vergib uns unsre Schuld
Wir auch wir vergeben unsern Schuldigern
 


* * *
 

Ovido - Quiz & Flashcards