Alla inlägg den 6 april 2011

Av Chatelle - 6 april 2011 09:45


Zazen är det centrala i meditation. Just nu är det som viktigast. Jag drog på mig kläderna efter att jag hade tvättat luggen och smög ut. Anders låg fortfarande i sängen, han har lovat att hjälpa mig med att förhöra mig på studiefrågorna sen. 

Ute var det friskt och blött överallt. Det duggregnar sakta. Vägen är precis klar från snön som har smält bort, istället har det samlats vatten längs med skogen och de svarta undervattenströmmarna känns mjuka att se på. 

Jag gick ut i mitten av allt det växande gröna och sträckte på kroppen, främst nacken och armarna som har lidit ganska mycket den senaste veckan. Regndroppar i ansiktet. Sen gick jag hem, joggade en bit, och nu kan jag fokusera på att studera igen.


* * *


   

Ovido - Quiz & Flashcards