Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Heartache

Av Chatelle - 23 november 2010 06:07


Det kliar. Konstigt men sant, det kliar inuti bröstkorgen, fysiskt, som om det är någonting man kan bota med en antibiotikakur.


Det är det där med att gång på gång stampa med fötterna över alla förhoppningar. Det fungerar inte, ändå måste jag göra det gång på gång. Måste göra det för snart stiger han ut ur den där dörren och det blir aldrig samma sak mellan oss igen.


Folk kommer med sina kondoleanser. Jag orkar inte se på. Det är samma sak varje gång. Så fort det är något greppbart kan folk ställa sig där och klappa på axeln, men är det något diffust som "jag ligger hemma och gråter" så är det inte ett godtagbart skäl för att de ska komma dit med sitt stöd. Jag är tacksam men bitter för de som har visat sin goda natur när de har förstått läget. En del har inte gjort det alls och jag är glad för att de antingen är för fega eller inte orkar låtsas bry sig.


Skitsamma, det här är inte deras verklighet. Det handlade om Oss.


Jag kan bara inte låta bli att gråta igen när jag tänker på det faktum att om han hade satt ringen på mitt finger hade jag inte tvekat att säga Ja. Trots att vi inte är tillsammans, trots att vi är dysfunktionella. Kärlek är inte logisk. Kärlek är ett brännande arv som pyr aska en gång i decenniet.

(I wish I could stop the time. I hate time.)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatelle - 12 juli 2011 22:16

  It's a perdition. Humans will forever hurt me, and if they're not, they just simply ignore my existence. Long time ago a mainstream person asked me what I was doing in society, why I wasn't trying to end my life or just shut up. I have no idea. I...

Av Chatelle - 5 juli 2011 16:24

  Om man nu ska ta det krasst. Det där om möjligheter. De finns, men inte för alla i alla situationer. Det gäller att veta vad man är, helt enkelt. Nu tappade jag tråden lite för jag kom att tänka på en sak. Om man nu smälter samman gott och ont - ...

Av Chatelle - 4 juli 2011 18:22

  Han sa det säkert i förbifarten för att han var irriterad på mig. Visst, jag stannade för länge. Det var mitt fel att jag inte stämde av läget rätt.Jag vill spy ur mig hur fel det är. Vi stänger av ett tag. Det är inte första gången någon har sag...

Av Chatelle - 30 juni 2011 09:44


Jag känner tacksamhet mot Disney, för utan fantasi hade jag aldrig överlevt. Tacksamhet för att jag är uppvuxen i en småstad, som trots sin oförståelse ändå hade naturen runt hörnet. Kombinationen gör att jag, förutom kass uppväxt, även är uppvuxen i...

Av Chatelle - 29 juni 2011 18:06


  Över listan av smått mundana talanger så kan jag faktiskt pricka av "ta't som det kommer - lev i nuet" ganska ofta. Så ofta som jag kan lägga ångesten på hyllan så är jag väldigt bra på att njuta av mat, lyssna på musik, ligga i sängen och tänka ...

Ovido - Quiz & Flashcards