Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Pacified

Av Chatelle - 19 november 2010 20:14


Jag får krypande ångest av alla normala saker just nu. Folk som diskuterar saker som om de har levt hela sina liv precis som de ska. Prat om tvätt, bakning, dubbeldejter och bingolotto. Det som jag vanligtvis också utövar och klarar av, men nu är jag då alltså mig själv igen. Intet. 

Känner ett sug i magen och det är inte den vanliga hungern. Den här intensivare. Gör mig hård och kall inuti. Eller borde. Jag känner ingenting mer än det där suget som griper tag och slingrar sig utåt. 

Lyssnar på gammal musik, gör gamla saker och ser på nya serier. Mår inte ens dåligt av snön därute, eller det faktum att det är dags för Basement på tisdag igen. Jag fick måndagen ledig om jag ville - klart jag vill. Orkar inte ens bry mig att anledningen är att de tycker synd om mig därnere på kontoret. Jag vet faktiskt inte hur det ligger till, och jag bryr mig inte. 

Men hade jag inte brytt mig om någonting alls, hur kommer det sig då att det här suget och den här krypande tristessen börjar göra sig påmind... 

Ut och lev, säger den. Ut och lev. Jag skakar på huvudet och drar täcket över huvudet just nu, för jag vet att jag inte har råd eller energi till att rasera mig själv igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chatelle - 12 juli 2011 22:16

  It's a perdition. Humans will forever hurt me, and if they're not, they just simply ignore my existence. Long time ago a mainstream person asked me what I was doing in society, why I wasn't trying to end my life or just shut up. I have no idea. I...

Av Chatelle - 5 juli 2011 16:24

  Om man nu ska ta det krasst. Det där om möjligheter. De finns, men inte för alla i alla situationer. Det gäller att veta vad man är, helt enkelt. Nu tappade jag tråden lite för jag kom att tänka på en sak. Om man nu smälter samman gott och ont - ...

Av Chatelle - 4 juli 2011 18:22

  Han sa det säkert i förbifarten för att han var irriterad på mig. Visst, jag stannade för länge. Det var mitt fel att jag inte stämde av läget rätt.Jag vill spy ur mig hur fel det är. Vi stänger av ett tag. Det är inte första gången någon har sag...

Av Chatelle - 30 juni 2011 09:44


Jag känner tacksamhet mot Disney, för utan fantasi hade jag aldrig överlevt. Tacksamhet för att jag är uppvuxen i en småstad, som trots sin oförståelse ändå hade naturen runt hörnet. Kombinationen gör att jag, förutom kass uppväxt, även är uppvuxen i...

Av Chatelle - 29 juni 2011 18:06


  Över listan av smått mundana talanger så kan jag faktiskt pricka av "ta't som det kommer - lev i nuet" ganska ofta. Så ofta som jag kan lägga ångesten på hyllan så är jag väldigt bra på att njuta av mat, lyssna på musik, ligga i sängen och tänka ...

Ovido - Quiz & Flashcards