Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Chatelle - 11 februari 2011 21:01


Nu vill jag lägga mig ner och dö. Det sjönk som en sten i bröstet när jag kollade universitetets hemsida. Det är nya krav för att komma in på grundskoleprogrammet: du måste ha godkänt i Matematik B. Det är som om det där kriteriet hånar och följer efter mig. Jag ville gå dietist programmet i Göteborg efter studenten men kom inte in på grund av det. Jag försökte tenta upp B-kursen på komvux, men det var lönlöst. Jag känner mig dum i huvudet. Helt värdelös.


Så allt har varit förgäves. Mitt enda hopp. Borta. Igen. Jag vill inte mer. Jag vill härifrån. Till landet långt bort.


* * *

Av Chatelle - 11 februari 2011 08:53


Jag har aldrig sett en heroisk gärning på nära håll. Däremot har jag sett en del relativt osjälviska handlingar. Kanske är det närmsta man kommer, trots allt. Det är inte ofta någons liv är i fara precis. 

Mhm, kaffet smakar cigaretter och det är det närmsta jag kommer just nu. 

* * *

Ovido - Quiz & Flashcards