Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Chatelle - 19 juni 2011 07:54


Jag har börjat plöja igenom en mängd med "okända" filmer, däribland Beastly. Har för mig att den inte gått på bio eller ens kommer visas.


Det handlar om en man som är lite som Richie Rik. Har allt. Han driver någon sorts kongress på skolan om jag har förstått det rätt. "De vackra får allt, de fula får ingenting" är hans slagord.


Han besväras av en häxa, som ger honom en förbannelse. Han tappar alla sina guldlockar och får märkliga tatueringar och något som liknar stålpiercingar här och var. Kan vara på grund av mina preferenser, men jag tyckte det var en enorm förbättring... haha. Jag hade i 10/10 fall dejtat "monstret"! (Häxan spelas av en av Olsen tvillingarna)


Förbannelsen går ut på att han ska inom ett år få höra av någon annan att han/hon älskar honom, annars så kommer han att se ut sådär för evigt. Efter oändligt lång tid när han följt efter en tjej i skuggorna så kidnappar han henne. Samtidigt får han råd & stöd av sin blinde lärare (Han i How I met Your Mother!) och sin allti-allo hjälp, en afrikansk kvinna. 



Naturligtvis klantar Hollywood till det i sin tolkning om vad som är vackert/fult,  de kunde ha animerat eller sminkat honom tills han liknade en muskulös Gollum så hade de fått till känslan av odjur. Men allt som allt, en bra film med lite humor på sina ställen. 


* * *


   

Ovido - Quiz & Flashcards