Alla inlägg den 13 juni 2011

Av Chatelle - 13 juni 2011 19:07


Blek. Inte. Tänderna.


Inte om du köper tandblekningskit över nätet och förväntar dig att det bara är att kladda på lite kräm i ett par skenor och vips så har du ett fint och vackert leende.


Jag köpte DentaWorks, är bara inne på andra dagen men det har varit långt ifrån problemfritt. Skenorna var svårformade till att börja med, man skulle koka dem i vatten för att få till formen men jag har väl lite knasigt formade tänder så det blev inte bra hur många gånger jag än försökte fixa till dem.


Just nu blöder tandköttet och jag kan inte äta mat för det gör ont i tänderna långt ner i rötterna även när jag inte äter. Då har jag ändå hållt mig inom den rekommenderade tiden: 30-60 minuter.


Mitt tips: Spara till en svindyr laserbehandling hos tandläkaren och få det ordentligt gjort istället för att förstöra dina tänder och ditt tandkött!


* * *


 

Ovido - Quiz & Flashcards