Alla inlägg den 5 juli 2011

Av Chatelle - 5 juli 2011 16:24


Om man nu ska ta det krasst. Det där om möjligheter. De finns, men inte för alla i alla situationer.

Det gäller att veta vad man är, helt enkelt.

Nu tappade jag tråden lite för jag kom att tänka på en sak. Om man nu smälter samman gott och ont - är det då omöjligt att korsa vissa saker? 

Vampyrer och superhjältar är ju precis samma sak, förutsatt att de förstnämnda inte dödar människor utan räddar dem. Den enda skillnaden ligger i vad de beskyddar dem ifrån. För vampyrers del är det väl till största del ett skydd från deras egen ras, medan superhjältar ofta slåss mot underlägsna "petty humans".

Jag vet inte om någon har hängt med mig såhär långt. Kanske inte. 

I vilket fall så är det svårare att skydda någon från sig själv än från andra människor. DET är väl en logisk tanke? Med tanke på denna onödiga metamorfos som ständigt pågår vore det orättvist om det inte betydde någonting. Så ja, det betyder någonting. Men vad i det långa lopppet, who can ever tell.

* * *

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards